2015. ápr 30.

Rövidlátó gondolkodás.

írta: ABRAKA
Rövidlátó gondolkodás.

A filiszter, korlátolt gondolkodású.

Minden nap egy kicsit meghalunk és másnap újjászületünk. Én minden este egy kicsit meghalok, belefáradva az értelmetlennek látszó küzdelembe, majd reggel újból rendezem a gondolataimat, s kezembe veszem a pennámat. Az olvasó joggal aggódhat mi következhet ilyen bevezető után. Semmi jó nem ígérhet, csak annyit, hogy mint mindig most is az igazságra fogok törekedni. Nem lesz benne szembemondás, mert egymagamban ülve ütögetem a billentyűzetet. A mai napom is a szokásos korai kutyasétáltatással kezdődött. Miközben elhaladtam a szemeteskukák mellett feltornyosodott szeméthegyeket látva, azon tűnődtem, hogy az életemet hol is rontottam el. Kora reggel van, kellemes friss levegő csapkodja az arcomat, mélyeket szippantok belőle, teleszívom a tüdőmet, mert a hűvös szellő segít lecsillapítani bennem keringő káoszt és gyorsan észhez is tértem.

Mit gondolnak arról, ha egy öltönyös városi hivatalnok felmászna egy villanypóznára. Biztosan azt mondanák bolond és hívnák a mentőket, tűzoltókat. Ha ugyanazt teszi egy villanyszerelő oda sem figyelnének, hisz csak a munkáját végzi és bizonyára értünk teszi. Mi van akkor, ha ugyanez a villanyszerelő bemegy a városházára és leadja a 10. pontos javaslatát, hogy szerinte mit kéne tennie a városvezetésnek, hogy Öregkomárom elinduljon felfelé a lejtőn. Bizonyára átvennék tőle, de a háta mögött kinevetnék és a kukába kerülnének a javaslatai. Most akkor ki is a bolond, vagy ami rosszabb ki az aki nekünk jót akar, jót csinál. A válaszadás jogát fenntartom a kedves olvasónak, .... neked. te döntsd el, ki az aki igazán értünk van.

A nyárspolgárra azt szokták mondani, hogy szűklátókörű, kicsinyes és fantáziátlan, vagyis filiszter, korlátolt gondolkodású. Öregkomárom tragédiája a rövidlátó gondolkodásból fakad. Többre van ma szükség a problémák rövidlátó, tüneti kezelésénél. ... olyan gondolkodással és magatartásformákkal kell magunkat felvértezni, amelyek legalább köszönő viszonyban vannak a valós helyzetünk tüneti kezelésével. Tudom az évek alatt elhangzott tanácsaim mindig kéretlenek voltak, mert a filiszterek sohasem szerették, ha valaki tanácsot ad nekik a hibáik orvoslására. Sokan mondhatnák minek akarok olyanoknak tanácsot adni, miért próbálok segíteni, ha arra senki nem tart igényt. Ha fantáziátlan és korlátolt gondolkodás az úr a házon belül, ilyenkor nagyon nehéz azt elvárni, hogy valakik be mernék vallani azt, hogy amit és ahogyan teszik az helytelen és valójában nem is értenek ahhoz, amiben okoskodnak. Azt mondják a kéretlen tanácsok kritikát rejtenek. Ez igaz. A kritikát senki sem szereti, magam sem szeretem, de meghallgatom. És ha más nem is csinálok, legalább tanulok belőle. Vajon a január óta javasolt gyógymódjaimra valaha is valaki oda fog figyelni, legalább elolvassák? Andruskó úr megjegyezte egy testületi gyűlésen, hogy facebookos betyár vagyok, mert csak úgy öntöm magamból a rágalmaimat. Nos, ha valaki leírja az igazat és javaslatot is tesz a gyógymódra az rágalmazás, hazugság, vagy olyasvalami, amire nem szabad odafigyelni? Neki biztosan, mert bizonyára vaj van a fején a füle mögött. Szerintem előbb a saját portálján csináljon rendet és ténylegesen tegyen valamit Öregkomáromért mielőtt az én jogos kritikáimat rágalmazásnak tekinti. Ennyit a magyar gimi első emberéről.

Nem kell a mindentudó szerepében tetszelegni! Ismerem ezt a mondást és egyet is értek vele, mert mindenki mindenhez nem érthet. Nekem is van a környezetedben olyan, aki mindig mindent tud. Kisvárosban élek, ahol szinte mindenki mindenkiről mindent tud, néha elég egy-két pletykás szomszédasszonyt megkérdezni és első sorból nézhetjük a műsort. Vannak olyanok is, akik mindenhez értenek, nonstop készek a tutimegoldásokra.

Én a tuttimegoldásaimmal, tudván, hogy nem én döntök arról, hogy mi is lesz megvalósítva belőlük, inkább csak ösztökélni szeretném azokat a helyes döntések irányába, hogy ne félmegoldásokat helyezzék előnybe és ne a rövidlátó gondolkodás legyen az, ami a tetteiket irányítja, hanem merjék felvállalni az olyan döntéseket is, amelyek ténylegesen Öregkomáromot a gyógyulás irányába terelgetik.

Senki sem várja tőlem, tőled, tőlünk, hogy mi legyünk a mindentudó guruk akiknek mindenre van kész válaszuk. De annyit mindenkitől el lehet várni, ha vannak jó ötleteik, komoly élettapasztalatuk és bátorságuk azokat felhasználják, felajánlják a közügy érdekében, hogy azt megtegyék. Én csak ennyit teszek. Kritizálok, de javaslatokat is adok a problémáink kezelésére.Most ez jó, sok, vagy kevés, ezt én nem tudom eldönteni én csak javasolni tudok, ha módom lesz ténylegesen is befolyásolni a történéseket, akkor azt fogom tenni.

Bósza János fényképe.

 

Szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://regkomarom.blog.hu/api/trackback/id/tr407414500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása